Jonas årets FAIFare

Jonas Sandström

På årsfesten i helgen delades det ut priser för årets prestationer. Jonas Sandström prisades som årets FAIFare för sitt stora engagemang utanför planen med att skapa en härlig atmosfär kring våra matcher.
Så här löd motiveringen: Har på ett ”eldigt” sätt bidragit till att höja stämningen på matcherna och sätta FAIF på kartan med fina tifon, flaggor och sång, samt sått ett frö till supporterklubb till FAIF i Flymen Ultras.

Flymen Ultras bjöd på tifo innan matchstart

Till årets MVP utsågs Marcus Degerskär med motiveringen: Kom ny till föreningen inför säsongen och har med attityd och inställning agerat pådrivare och bidragit med sin rutin från högre divisioner. Har förtjänstfullt spelat både mittback och forward för att hjälpa laget på bästa sätt.

Föreningen delade även ut följande priser:
Träningspris – Daniel Björkander, 37 av 51 träningar
Skyttekung – Andreas Svensson, 12 mål (3 assist)
Årets tränare – Åke Byheden

Förutom dessa så tackades många ideellt arbetande medlemmar av föreningen för sitt arbete med att hålla föreningen levande.