Jerry prisad som Årets FAIFare

Jerry Andersson Årets FAIFare 2019

På årsfesten delades som vanligt ut ett flertal priser till spelare och även det kanske mest prestigefyllda priset – Årets FAIFare. Priset delas varje år ut till en person inom föreningen som utmärkt sig genom att göra något alldeles extra för föreningen. I år till delas priset till Jerry Andersson som vid sidan om att vara tränare varit viktig i renoveringsarbetet av klubbstugan och 70-årsjubileumsfesten och alltid sprider glad stämning runt sig.

Årets spelare
Andreas Svensson – ’Andy’ är och andas FAIF, en riktig kulturbärare som är viktig som både spelare och ledare. Trots skador och problem har han kommit tillbaka och även om han inte gjorde lika många mål som vi är vana så är han viktig för vårt anfallsspel.

Årets skyttekung
Lucas Andersson, 4 mål

Årets genombrott
Simon Svedberg – En kille som första träningarna närmast blygt smög runt på plan, har växt som spelare och tar för sig med boll både i avslut och motlägg! Större och större dag för dag!

Årets prestation
Fredrik ’Pede’ Pettersson – Ny för säsongen i rollen som målvakt, men tog stora steg och visade att man även som 30+ kan utvecklas. Men det är inte detta i sig som motiverar till detta priset, utan det är de dubbla straffräddningarna borta mot Fridlevstad som säkerligen gav straffskytten ett par gråa hår.

Förutom dessa pristagare så tackades ideellt arbetande medlemmar av föreningen för sitt arbete med att hålla föreningen levande.